FAQ

Защо велосипеда STRiDA е толкова специален?

STRiDA е единственият сгъваем велосипед, който не се нуждае от смазване, устойчив е на корозия и е без почти никаква поддръжка. Това е един от най-леките в света произвеждани сгъваеми велосипеди, които могат лесно да се бутат, когато са сгънати. Чрез лидерство в проектирането и производството, ние сме в състояние да предлагаме STRiDA с един от най-големите гаранционни пакети във велосипедния бизнес. Този велосипед се прибира почти навсякъде, сгъва се бързо и лесно, без да се налага да се отстранят части или да се използват сложни инструменти.

Предлага ли се STRiDA в различни размери?

Класическият 16 “ STRiDA е най-подходящ за велосипедисти с тегло до 100 кг. и ръст между 153 см. и 193 см. Предлага се и STRiDA 18 “ за по-високи те велосипедисти .

Мога ли да взема STRiDA в метрото, автобуса или влака?

Да, да, да и да. STRiDA е проектиран да бъде основно интермодален велосипед. По него няма смазка, която да ви изцапа (като например веригата на останалите велосипеди) и може да бъде бутан вместо да се носи. През лятото на 2001 г., властите в Чикаго заедно с MIT, включват STRiDA в пилотна програма за насърчаване използването на сгъваем велосипед, като транзитна връзка към общественият транспорт.

Необходим ли е допълнителен билет при пътуване със STRiDA в метрото ?

1. За повече информация, вижте тук. ;
2. Според „ПЛАН за развитие на велосипедния транспорт на територията на СТОЛИЧНА ОБЩИНА 2012 – 2017“ , т.6.1. , се предвижда „- Приравняване на сгъваемите велосипеди с ръчен багаж без допълн.таксуване“;
3. На практика, досега никога никой не ми е искал допълнителен билет за STRiDA в метрото (в сгънато положение), може би защото велосипеда става по-компактен от детска количка, а и наподобява на сгъната такава.

Ще се събере ли STRiDA в багажника на колата ми ?

Да, Strida се побира дори в багажника на Smart. Главният изпълнителен директор на “Zipcar” (най-голямата в света компания за споделяне на автомобили), пише в имейл бюлетин до всички членове:
„STRiDA лесно се побира в багажниците на автомобилите на “Zipcar” и са перфектният аксесоар за достигане на автомобилите, които не са паркирани в близост до спирките на обществения транспорт.”

Къде се произвежда STRiDA ?

В Тайван от Ming Cycle Ind. Co., Ltd.

Какво имате предвид под нулева поддръжка ?

Когато си закупихме сгъваем велосипед STRiDA от един от любимите ни магазини, един механик се замисли и каза: „Хм.., май не са оставили много работа за нас ?“ Все пак ние ви препоръчваме да носите STRiDA на професионален велосипеден механик за бърз преглед веднъж годишно.

Какво е усещането да се кара STRiDA ?

Фантастично е. Късата база на велосипеда дава възможност за изключителна маневреност и бързо ускорение. Дисковите спирачки правят спирането лесно и предвидимо, дори и при мокри условия. Изправената позиция на каране осигурява на велосипедиста добър поглед над околния трафик и терена. Напълнените с гел седалки, осигуряват комфорт на тялото ви и по-меко возене.

Как се сгъва STRiDA ?

Вижте сгъване за седем секунди ! Кликнете тук, за да видите популярната ни интерактивна демонстрация на сгъване.

Къде мога да използвам STRiDA ?

STRiDA е предназначен за хора, които искат чист, удобен и преносим транспорт, достъпен във всеки един момент. Идеален за: яхтинг туризъм, за пренасяне със самолет, за всякакви кратки пътувания до работното място, почивка на някой остров, големия град, обиколка из квартала или всяко време, в което имате нужда от изцяло нов начин на придвижване.

Да не би едната скорост да ме накара да се движа като охлюв, особено при изкачвания ?

Ни най-малко, освен ако не изкачвате единствено стръмни наклони. Със STRiDA се пътува лесно на кратки разстояния при средна скорост от 15-20 км/ч. Както казва Пол Тейлър от Financial Times: “ Доста лесно се кара STRiDA, веднъж след като си тръгнал. предавки ще помогнат. Скоростите биха помогнали при стръмнини, но аз не намерих отсъствието им за пречка, така както бях очаквал. “

Изглежда необичайно, колко здрава е рамката ?

Много здрава. STRiDA използва най-здравата геометрична форма на природата: триъгълника. Колелото с лекота надминава всички критерии за якост на рамката, разработени от британския институт за стандартизация и Комисията за потребителски продукти за безопасност (CPSC).

Какво да правя, като спукам гума ?

Различните модели на STRiDA са оборудвани със стандартни 16 и 18 цолови вътрешни гуми.

Какъв е живота на кевлареният ремък ?

Кевларът се използва за направа на бойни каски и бронежилетки. Ремъкът на STRiDA е тестван при висок въртящ момент, висока температура, и висока скорост в автомобилни двигатели и издържа около 80 000 км. , а това е много каране (ремък може да бъде намерен и в магазините за авто части).

Колко е гаранционният срок на STRiDA ?

Виж в раздел гаранция.

Дали смазката ще изцапа навсякъде?

Не, STRiDA не се смазва никъде по външните части. В допълнение, жилата на спирачките са вътрешни. Няма суетене и бъркотия. Всичко това е един голям плюс в претъпканото метрото, или в багажника на колата . Пристигате си по-бързо от работа , при това с чисти дрехи.

STRiDA изглежда необичайно. Как се поддържа ?

Въпреки, че изглежда необичайно, повечето от компонентите са стандартни. Красотата на велосипеда Strida е в неговата простота. Малко от стандартни части се повреждат, а още по-малко от нестандартните. В допълнение, много от елементите, които се повреждат при останалите велосипеди, при Strida просто са избегнати.

Мога ли да пренасям STRiDA безплатно при пътуване със самолет ?

Да. Велосипеда може да се чекира като багаж при повечето авиокомпании. За разлика от повечето други велосипеди, тук няма: декланшори или спирачни апарати, които да се прегъват; жила, които да се оплетат; остри ръбове, които да скъсат опаковката; верига, която да изцапа всичко; такса за преяоз на велосипед . Велосипеда прибран в чанта (предлага се като аксесоар) прилича на набор за игра на голф и никога не привлича излишно внимание. След като пристигнете, велосипеда може лесно да се сложи в багажника на таксито, или да се съхранява дори в гардероба на хотела.

Дали STRiDA неръждаем ?

Тъй като нито един велосипед не е напълно неръждаем, то и STRiDA е неръждаем толкова, доколкото един велосипед може да бъде.
Вместо верига STRiDA използва кевларен ремък, който не се нуждае от смазване. Цялата рамка на STRiDA е изработена от алуминий серия – 7000. От същия материал се изработват мачти на яхти.
Останали компоненти на STRiDA са или от неръждаема стомана или от обработена против корозия стомана.
Всички жила са напълно покрити със защитна и смазана отвътре обвивка, като по-голямата част от тях е скрита в самата рамка.
Яхт клуба „Bitter End” на Британските Вирджински острови са държали два велосипеда STRiDA на борда на някой от яхтите. След една година на слънце и влажен морски въздух те отбелязват, че няма някаква сериозна корозия по велосипеда.

Възможно ли е моделите с една скорост да бъдат модернизирани, като STRiDA EVO с 3 скорости ?

Не, тъй като механизма за смяна на скоростите е разположен в долната част на средната конзола, която е специално разработена за модела STRiDA Evo.